نیاز خود را در اینجا بیابید در ارتباط باشید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 27
  • بازدید کل : 67463

نحوه برخورد با «اعصاب خردکن»ها در محل کار




چه خوب می شد اگر می توانستیم با تمام همکاران خود، فارغ از ویژگی های شخصیتی شان تعامل مثبت و به دور از تنشی داشته باشیم؛ شما هم حتماً موافقید. اما متأسفانه این اتفاق هیچگاه نمی افتد، چون هیچ کس همکاران خود را مثل دوستانش انتخاب نمی کند. برخی از همکاران شما ممکن است انسان های فوق العاده ای باشند که به دوستان همیشگی شما بدل شوند، اما عده ای از آنها نیز به احتمال زیاد با رفتار های آزاردهنده شان اعصاب شما را خرد خواهند کرد.

حتماً شما هم یکی دو همکار از گروه دوم در محل کار خود دارید. بنابراین چند تکنیک فوق العاده برای کنار آمدن با پنج نوع متداول از آزاردهنده ترین شخصیت ها در میان همکاران را در ادامه ی این مطلب برای شما آماده کرده ایم که می توانید آنها را از نظر بگذرانید.

۱- شخصیت بی ملاحظه

اینکه کسی هر از گاهی آنقدر هیجان زده شود که کلام فرد دیگری را قطع کند طبیعی است، اما شخصیتی که در این مورد از آن صحبت می کنیم مدام میان صحبت های دیگران می پرد: در جلسات، در مکالمات غیر رسمی و حتی از پشت تلفن. این کار نه تنها اعصاب شما را خرد می کند، بلکه باعث می شود نتوانید به درستی با او کار کنید.

راه حل

دفعه ی بعدی که کنار یکدیگر قرار گرفتید (چه در میان جمع و چه به تنهایی)، قطع شدن صحبت های خود برای اولین بار را بدون آنکه چیزی بگویید نادیده بگیرید. بار دومی که این موضوع تکرار شد، مؤدبانه به او بگویید «لطفاً اجازه بدهید حرفم را تمام کنم، بعد از آنکه حرفم تمام شد خوشحال می شوم نظر شما را نیز بشنوم. همانطور که می گفتم …» تغییر جهت بدن به سمت جمع نیز می تواند بعد از به زبان آوردن این جملات مفید باشد. سپس بعد از آنکه صحبتهایتان تمام شد، روی خود را به سمت او برگردانید تا نشان دهید الان می تواند صحبت کند.

۲- شخصیت فضول

شما ممکمن است هفته ای 40 ساعت به بالا از وقت خود را در کنار همکارانتان سپری کنید و این می تواند صمیمیتی میان شما ایجاد کند. اما این حق شماست که بخواهید جزئیات زندگی خود را خصوصی نگه دارید. متأسفانه این شخص نمی تواند به این حد و مرزها احترام بگذارد و از شما درباره ی انتخاب های احساسی، سلامتی، وزن، حقوق، ازدواج و مسائل دیگری که ترجیح می دهید خصوصی باقی بمانند سؤالات نامناسبی می پرسد.

راه حل

اگر نگران آن هستید که مبادا احساسات او را جریحه دار کنید، به این سؤالات وی با خنده و شوخی پاسخ سربالا بدهید. در مواقع دیگر ممکن است لازم باشد رویکرد مستقیم تری اتخاذ کنید. می توانید رک و راست به او بگویید: «راستش دوست ندارم پاسخ این سؤال شما را بدهم» یا «این مسئله شخصی است. ترجیح می دهم راجع به موضوع دیگری صحبت کنیم»؛ سپس بحث را عوض کنید.

۳- شخصیت بامزه

شوخ طبعی در محیط کار عالی است، مگر آنکه با بازده شما تداخل داشته باشد. این شخصیت مدام جوک های نامناسب تعریف می کند و به نظر می رسد هیچ چیز را جدی نمی گیرد و برایش فرقی نمی کند موقعیت چقدر پر تنش یا اورژانسی باشد. با اینکه این عادت وی ممکن است اوایل سرگرم کننده به نظر برسد، اما با گذشت زمان، هر چیزی می تواند باشد به جز سرگرم کننده.

راه حل

برای آنکه این شخصیت را از ادامه ی این روند دلسر کنید، فقط کافی است دیگر به او توجه نکنید. اگر لطیفه ای تعریف کرد، لبخند کوتاهی بزنید، سپس به مکالمه ی خود سمت و سوی جدی ترو سازنده تری ببخشید. اگر فرد مورد نظر روی ایمیل و یا چت سعی دارد همین کار را انجام دهد، کافی است به جز قسمت های مربوط، باقی بخش های گفته های او را نادیده بگیرید.


۴- شخصیت کنترل گر

این فرد همکار و هم رده ی شماست، اما طوری رفتار می کند که گویی بالاتر از شما قرار دارد. او مدام برای شما خرده فرمایش دارد، اطلاعات غیر ضروری به شما می دهد و از شما انتقاد سازنده به عمل می آورد. این کار نه تنها در سطح فردی شما را کلافه می کند، بلکه در سطح سازمانی نیز صلاحیتتان را نزد اعضای تیم و هر کسی که گزارش عملکرد شما را می نویسد مخدوش می کند.

راه حل

از آنجایی که این مکالمه، گفتگوی حساسی به شمار می رود توصیه می شود آن را جایی دور از سایر همکاران و در محیطی خنثی انجام دهید. وقتی با فرد مورد نظر تنها شدید صحبت های خود را اینگونه آغاز کنید: «واقعاً مشخص است که خودتان را وقف شرکت کرده اید و سعی دارید برای به موفقیت رساندن آن سخت تلاش کنید. این برای من واقعاً قابل تقدیر است». آغاز کردن گفتگو با تعریف و تمجید، او را نسبت به بخش دوم گفتگو پذیرا تر خواهد کرد. سپس اضافه کنید: «با این حال حس می کنم انتقادات سازنده ی شما جلوی بهره وری من را می گیرد و با اهدافی که رئیسمان برای من مشخص کرده تداخل پیدا می کند».

سپس یک نمونه از این رفتار ها را که به تازگی از سوی وی سر زده مثال بزنید و صحبت های خود را اینگونه به پایان برسانید: «با وجود ارزشی که برای نظرات شما قائل هستم، ممنون می شوم اگر نظرات خود را به مواردی محدود کنید که مستقیماً به نقش و وظایف شما مربوط می شوند».

۵- شخصیت زورگو

شاید فکر می کردید با این شخصیت در دبیرستان خداحافظی کرده اید، اما متأسفانه تقریباً در هر محیط کاری می توان شخصیت های زورگو را یافت. آنها همان کسانی هستند که کنایه آمیز صحبت می کنند، مدام از کار شما انتقاد می کنند، قضاوت هایتان را زیر سؤال می برند و غیره.

راه حل

واکنش شما به شدتِ رفتار طرف مقابلتان بستگی خواهد داشت. اگر رفتار او به بی ادبی و ایمیل های واکنشی و ناشی از عصبانیت محدود می شود، هم می توانید آنها را نادیده بگرید و هم اینکه با خونسردی پاسخ دهید «از این حرفتان خوشم نیامد» یا «ترجیح می دهم در فرصت مناسب شخصاً پاسخ شما را بدهم چون به نظر می رسد با هم اختلاف نظر داریم».

با این حال اگر مورد سؤ استفاده ی لفظی قرار می گیرید، تهدید می شوید، مورد استهزاء و یا زورگویی قرار می گیرید، بهتر است موضوع را با مدیر (و یا در صورت لزوم، مسئول نیروی انسانی) خود در میان بگذارید. هر کجا هم که کار کنید، به طور قطع حد اقل یک نفر وجود خواهد داشت که اعصاب شما را خرد کند. بنابراین نفس عمیقی بکشید، و پیش از آنکه جایگاهتان در محیط کار مخدوش شود توصیه های بالا را به کار ببندید.

  انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 339
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی  - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

تعداد صفحات: 11 نوع فایل: WORD   + فایل هدیه: نمونه مصاحبه تشخیصی افسردگی و اعتیاد (8صفحه)   فهرست مطالب: شرح حال (مشخصات، علت ارجاع، شکایت عمده، مشکلات موجود و ...) معاینه وضعیت روانی تشخیص مصاحبه   بخشی از متن فایل: م: خوابت چطوره؟ ب: زیاد خوب نیست، اگار ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

ازدواج یکی از چالش برانگیزترین انتخاب ها در سراسر زندگی یک فرد به شمار ازدواج می رود و کمتر انتخابی این چنین استرس زا است .در عین حال نتایج ازدواج در همه عمر با انسان همراه است.به همین دلیل است که افراد در ازدواج بیش از همه انتخاب های دیگر خود دقت می کنند.این دقت در جامعه ... ...

پاورپوینت پودمان چهارم کار و فناوری پایه نهم بازی های رایانه ای

پاورپوینت پودمان چهارم کار و فناوری پایه نهم بازی های رایانه ای

                  نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 59 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت:   بخش دوم پودمان بازی های رایانه ای برخی از شایستگی هایی که در این پودمان به دست می آورید: کار گروهی,مسئولیت پذیری مدیریت منابع,فناوری اطلاعات و ... ...

تفاوت شرکت‌های چندتابعیتی و چندملیتی

در جهان کسب و کار متصل و جهانی‌شده امروز، شرکت‌ها اغلب فعالیت‌های خود را خارج از مرزهای کشور مبدأ گسترش می‌دهند. دو رویکرد رایج برای گسترش بین‌المللی شدن یک شرکت، تبدیل شدن به شرکت چندملیتی یا به دست آوردن وضعیت چندملیتی است. این دو عبارت، با اغلب به هم معنا بودن، ...

راهنمای جامع تجهیزات پزشکی در منزل: گامی بلند در مسیر مراقبت‌های بهداشتی در خانه!

راهنمای جامع تجهیزات پزشکی در منزل: گامی بلند در مسیر مراقبت‌های بهداشتی در خانه!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز تجهیزات پزشکی در منزل قدم بگذارید، انواع مختلف این تجهیزات را بشناسید، با کاربرد و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید و با آسودگی خاطر از سلامت خود و عزیزانتان در خانه مراقبت کنید!   تجهیزات پزشکی در منزل، وسایلی هستند که برای کمک به ... ...

راهنمای جامع تعمیر دوچرخه

راهنمای جامع تعمیر دوچرخه

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز تعمیر دوچرخه قدم بگذارید، با اصول و مراحل مختلف تعمیرات آشنا شوید و با به کارگیری دانش و مهارت خود، به تعمیر دوچرخه‌تان بپردازید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید!   دوچرخه، وسیله‌ای محبوب برای حمل و نقل و ورزش است که با کمی دانش ... ...

راهنمای جامع تیروئید

راهنمای جامع تیروئید

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز تیروئید قدم بگذارید، با عملکرد این غده حیاتی در بدن آشنا شوید، علل و علائم بیماری‌های تیروئید را بشناسید و با روش‌های مختلف تشخیص و درمان آنها، به سلامتی خود دست پیدا کنید!   تیروئید، غده‌ای کوچک و پروانه‌ای شکل است که در قسمت ... ...

راهنمای جامع سازدهنی: گامی بلند در مسیر نواختن موسیقی دلنشین!

راهنمای جامع سازدهنی: گامی بلند در مسیر نواختن موسیقی دلنشین!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز سازدهنی قدم بگذارید، انواع مختلف آن را بشناسید، با اجزاء و نحوه نواختن آن آشنا شوید و با نواختن آهنگ‌های دلنشین، از موسیقی لذت ببرید!   سازدهنی، یکی از سازهای بادی محبوب است که با وزیدن هوا و لرزش زبانه‌های فلزی در داخل آن، صدا ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما